Sildid

, , ,

Eile käisin üle hulga aja jälle ortodondi juures. Eelmisest visiidist oli möödas pisut rohkem kui 12 nädalat, sest detsembrikuus polnud arstil võimalik mind vastu võtta, aga see selleks.

Mäletan, et pärast mu viimast visiiti oktoobrikuus tundsin seda tavapärast valu ja hammaste tundlikkust väga vähesel määral ja tegin oma peas kohe järelduse, et äkki on nüüd brekud juba nii kaua olnud, et tundlikkus pärast aktiveerimist muutbki üha nõrgemaks ja kaob lõpuks üldse ära. Eile sain aru, et minu järeldused olid ikka täiesti valed.

Visiit ise oli juba üsna rutiinne. Ülemisel hambakaarel pingutati traatkaart ja vahetati ära kummikett uue vastu (see oli muutunud nii pika ajaga tumedamaks ja selle vahetust ootasin pikkisilmi). Alla sain täiesti uue kaare ja olingi kabinetist väljas.

Mul on kujunenud tavaks, et kui pärast visiiti kuhugi tormama ei pea, siis lähen mingisse söögikohta, luban endale head-paremat ja söön kõhu korralikult täis, sest tundlike hammastega ei ole ma kuidagi toitu nautima õppinud. No ja tegin sel korral ka nnii. Istusin maha, tellisin söögi, sain söögi kätte ja ei tahtnud esialgu nagu uskudagi, et juba siis andsid hambad endast märku. Aga nii oligi. Ja õhtuga see aina süvenes. Kummalisel kombel valutas rohkem just ülemine kaar. Öösel lõin kaks hambakaart unesegasena omavahel kuidagi liiga tugevalt kokku ja see oli täielik põrguvalu, mida ma enne viimase kümne kuu jooksul tundnud ei ole.

Üldse on kõik mu suus ja selle ümber toimuv praegu väga ebamugav: mõlemas suunurgas on ohatised, hambad on ülitundlikud ja ülakaarel on tagumistel hammastel olevad tuubid põsed seestpoolt veidi katki kraapinud-tõeline hädaorg :), aga küll see nädala pärast kõik jälle kombes on.

Ravi edasisest käigust sain kuulda niipalju, et ülemisel kaarel jäädaksegi nüüd vist kaart ainult aktiveerima, kuid alumisel peaks mõned korrad kaart veel vahetama. Poolteist aastat raviajana on endiselt reaalne, kuigi eks ma lootsin ikka natuke, et ehk saab vähemaga hakkama. Kummisikuteid kannan ka endiselt.

Maksin ma sel korral 71,25 eurot (aktiveerimine+uus kaar+kummisikutid).

Ja toreda uudisena sain teada veel seda, et minu järgmise visiidi ajal, 20. märtsil, võtab mind jälle vastu dr Kiviloo. Äkki on sel ajal kevad ka juba natuke nägu näitama hakanud. mIna igatahes ootan juba hirmsasti 🙂

Ja aega, mil korralikult õuna hammustada saab ootan ka 🙂

oun