Sildid

, , , , ,

Olen selle postituse üleslaadimisega kaks nädalat hiljaks jäänud. Põhimõtteliselt oli see mul valmis juba 24. juulil, kui viimati ortodondi juures käisin. Vahepeal pidin aga oma viienädalaselt puhkuselt tagasi tööle naasma ja töö pole just ülemäära hellitanud.

Minu tookordne visiit oli õnneks juba natuke teistsugune, kui viimasel ajal tavaks on saanud. Ma olen nii väga hakanud ootama seda päeva, mil mul breketid eemaldatakse, nii et viimased kuud kui ma muudkui mässasin oma kummisikutitega, kuid ise mingeid muutusi märgata ei osanud … no oli natuke tüütu.

Tol reedel hindas ortodont mu hambad üle ja tundub, et kaks kuud kolmnurkselt kantud kummisikutid on oma tööd korralikult teinud ja vähemalt praegu ma neid enam kandma ei pea. Jee! Järelejäänud sikuteid veel ära ei viska, sest neid veel vaja minna, aga sisimas loodan natuke, et äkki ikka ei ole. Esimesed päevad nendeta olid harjumatud ja pidevalt tundsin, et midagi on puudu, aga nüüd on hambad mõnnad-käivad kenasti kokku ka ilma sikutiteta.

Samuti ei ole mu hammaste ülakaarel enam kummiketti, vaid see asendati pika metallligatuuriga, mis üle mu breketite nüüd lookleb. Kuigi see on metallikarva, siis on ta põhimõtteliselt märkamatu ja muret mulle ei valmista. Ma isegi eelistan seda varianti rohkem kui valget kummiketti – minu suur armastus aasia köögi vastu lihtsalt ei lubanud ketil pikalt kaunis ja valge püsida, mistõttu nägi see paari nädala möödudes juba üsna halb välja. Metall aga värvi külge ei võta ja see mure on nüüd murtud.

Alumisel kaarel muudame ka pisut (mu meelest vähem kui pool millimeetrit) veel ühe hamba asendit, mistõttu tundsin üle hulga aja ka seda päris “breketivalu”, mida ma juba üsna ammu kogenud ei olnud. Tahaks öelda, et mõnus nostalgia, aga no ei olnud.

Järgmise visiidi panime kirja 18. septembriks ja samuti panime kirja aja, millal ma eeldatavalt oma breketitest lahti saan – praeguse seisuga on see 11. detsember. Selleks ajaks olen breketeid kandnud kaks päeva vähem kui aasta ja üheksa kuud, seega mõnevõrra on on raviaeg pikem, kui esialgu planeeritud. Naljakas on mõelda augustis detsembri peale, aga ma ikka natuke mõtlen. Praegu on selle ajani natuke rohkem kui neli kuud ja ma lihtsalt loodan, et see aeg läheb kiiresti. Õnneks tundub, et taas tööl olles, lähebki aeg ülikiiresti. Leppisime arstiga ka kokku, et pärast breketite eemaldamist teeme hammastele ka soodapesu, et need tõeliselt puhtaks saaks. Oeh, ma juba ootan.

Maksma läks seekordne visiit 57 eurot.